Poslouchat country znamená žít country . . .

Iva Bittová

07.12.2012 14:26

Ivu Bittovou mám spojenou neodmyslitelně se dvěmi věcmi – jako členku Divadla Husa na provázku v Brně a jejich první verzí Nikola Šuhaje loupežníka, která byla i v roce 1978 zfilmována a kde si Iva zahrála Eržiku a společně s Miroslavem Donutilem vytvořili nezapomenutelný pár. Iva se vedle herectví intenzivně věnovala hře na housle a to tak vehementně, že po deseti letech přešla jen do role muzikantky, která se hudbou dneska živí.  

Tou druhou věcí jsou právě ony housle, na které Iva hraje a při tom zpívá způsobem, který je tak netradiční a vymyká se všemu známému, že se zapsala do myslí všech fandů žánrové muziky. Dnes patří ke špičkám světové alternativní hudební scény. Iva Bittová již několik let žije ve Spojených státech a jak sama říká, američtí kritici konečně pochopili, o čem její hudba je.

Na otázku, jak její hudbu Amerika přijala odpovídá: „Podstatné je, že americké publikum má rádo, když se může seznámit s něčím, co předtím ještě nevidělo. Jakási originalita mého projevu a práce tam získala své zázemí a mám tam úžasné publikum. V Americe je neuvěřitelně zdravá a obrovská konkurence, a já jsem se tam tak zavedla, že můžu využít různé nabídky z různých stran. Mám tam několik hudebních projektů a hlavně mě posiluje a učí, že mohu hrát se skvělými hráči. Hrozně moc si toho vážím a jsem ráda, že když přijedu zpátky do Evropy, můžu se o své zkušenosti podělit s ostatními.“

Iva již v Americe zapustila kořeny a protože její syn zde studuje prestižní hudební školu, její návrat do Česka asi nelze očekávat. Navíc je u nás pro její hudební vyjádření velmi malý trh. O to vzácnější jsou její koncerty v Česku a rozhovory s ní.

Na jeden z nich jsem v těchto dnech narazil, a tak Vám dávám tip zde.

Kontakt

Country club Halenkovice

countryclub.halenkovice@seznam.cz

Halenkovice 617, 763 63

Vyhledávání

Jak si znázornit všechny články na jednu stránku ?

Odrolujete až na spodní část stránky a klikněte na  "Všechny články"

Rychlá orientace na stránkách ?

Vpravo nahoře klikni na odkaz "mapa stránek"

Již jsme i na Facebooku, zařaďte se mezi naše přátele a zprostředkujte stránky i Vašim kamarádům 

Všimněte si možnosti chatovat při prohlížení webu, jak čti Zde

 

Country club Halenkovice - vaše brána do světa hudby, spuštěno 10. dubna 2010 ©

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

Přístupy na web počítáme od 26. dubna 2010