Poslouchat country znamená žít country . . .

Reakce Montyho na uvedenou reportáž Miloše Kellera

24.07.2010 13:01

V reportáži uvedené hned pod touto jsem psal o Miloši Kellerovi a jeho někdy velmi tvrdém kritickém pohledu na vystupující. Vezmeme-li v úvahu, že se jedná o interprety, kteří se na to poslední Zahradní podium museli probojovat ze složitých předkol a představují tedy dle názorů jednotlivých porot to nejlepší, nevím co by Miloš Keller psal o řadě jiných kapel, které se zúčastnili předkol a které mnohdy jsou hlavním šiřitelem žánru v regionech. 

Pro příklad jen jeden postřeh z minulého týdne. Byl jsem na Žamboších a Montym v Otrokovicích, kde se nás na jejich vystoupení "tísnilo" celkem sedm posluchačů. Určitě to nebyla vina vystupujících a ani pořadatelů, i když pro propagaci šlo asi udělat více. Kdo chtěl, své si našel, neb těch sedm posluchačů, to byli lidé, kteří sledují a ví, a shodou okolností ani jeden nebyl z Otrokovic.

Po tomto vystoupení jsem ještě zabrousil na Oldřichovický žejdlík, Oldřichovice jsou na kopci nad Otrokovicemi a vpřed večer samotného festivalu zde probíhal country bál, který odehrála jedna místní regionální kapela, ikdyž bych mohl napsat která, raději tak neučiním.

Zde se naopak "tísnilo" na 150 lidí a řada z nich z Otrokovic byla a bujaře a s nadšením aplaudovala oné kapele. O jejich produkci by Miloš Keller asi nic nenapsal, neb by ho museli resistuovat hned po druhé písni a pak nejspíše na jednotce intenzivní péče dávat další den dohromady z tohoto "hudebního" zážitku.

A přesto "kapela měla plno" a lidé se bavili, pořadatelé vydělávali na prodeji všeho co teklo a dalo se sníst a všem bylo nejspíše prima. A to že hudba a produkce trochu pokulhávala ? Lidé se bavili, hráli se písničky, které znali, tančily na country rytmy klasickou polku, neb kapela druhou a čtvrtou těžkou neznala, ikdyž repertoár tvořily country a bluegrassové písně. Prostě krásný večer a že se o 5 km dále hrála skvělá muzika ? Nezájem, my se chceme bavit.

Pak je asi třeba si více vážit lidí, kteří jsou schopni a ochotni něco vytvořit a posunout vše dále a nedostat za to nic, než ono plácání rukama. Své by mohla vyprávět jiná nejmenovaná kapela, která odehrála předzahradu v Lipníku, Olomouci, na Zahradě tři recitaly a od pořadatelů se jí dostalo jen milého poděkování (všichni musíme šetřit a uskromnit se - jak prohlásil Jupp).

Ale zpět k tématu tohoto příspěvku, jak viděl a zareagoval na slova Miloše Kellera jeden z vystupujících Vám nyní taktéž přináším, aby bylo vidět,že není vše takové, jak je mnohdy předkládáno.

cituji  . . .

Miloši, Miloši…,
máš pravdu!!! My to máme asi podobně co? Já píši provokující písně, ty píšeš provokující články. Ani jeden z nás se potom nemůže divit, když se naň sesypou reakce. Oba vyvoláváme v posluchačích, či čtenářích potřebu nějak reagovat.

Nechci hodnotit tvůj názor na muziku, ani to jak jej presentuješ, na to nemám náladu. I když se mě Tvá slova docela dotýkají. Spíše to udělám naopak a budu hodnotit Tvou práci z mého pohledu účinkujícího, kterého jsi uváděl. Chceš?

Pohled na uvádějícího Miloše Kelera ušima MONTYHO.

Práce moderátora nebo chcete li uvaděče, je velmi nevděčná činnost, která by měla mít jistě svou vlastní soutěžní disciplínu o Krtky. Není totiž nic lehkého postavit se před publikum, které z větší části neposlouchá, ruší nebo si prostě chodí pro pivko a zaujmout. Zaujmout natolik, že posluchač zbystří uši a toužebně očekává, co onen pan moderátor vysloví. V mnohých názorech se člověk setkává s myšlenkou, že moderátor je jenom záplata zvučících muzikantů. Ale věřte, či nevěřte, dle mého názoru písničkáře. Moderátor je funkce, která může velmi ovlivnit celé vystoupení. Byť se to nezdá, připravující se interpret poslouchá (třeba jen jedním ouškem), co o něm moderátor vypráví, jak působí na publikum, atd… Není nic horšího, než když moderátor hudebníkovu produkci shodí z podia, ještě dříve, než se hudebník představí sám. Není nic lepšího, když moderátor nabudí posluchače, prozradí nějakou neznámou informaci, nebo prostě jen všeobecně shrne co ten či onen hudebník udělal, kde hrál, s kým hrál, atd…

Ze zcela subjektivního pohledu je přeborník v moderování Jirka Brabec nebo Mirek Ošanec. Brabec mě uváděl na Zahradě v anfíku a zcela nečekaně překvapil historkou, jak jsem si kupoval fazole za 210,- Kč – čímž uvolnil natolik moje napětí, že tréma byla fuč. Navíc by mne zajímalo, jak se tuto informaci dozvěděl. Ale věděl to, řekl to, byl vtipný a to bylo fajn.
Mirek Ošanec uváděl Zhasni s hostem Montym na Folkové Růži a taky byl moc sdílný, přirozený, a příjemně humorný.

Tak nějak jsem měl pocit, že si moderátoři váží naší práce, a což je nejdůležitější, berou svou práci vůči publiku odpovědně.

Miloš Keler ve mě bohužel tento pocit ani náznakem nevyvolal.

Přijít za mnou 10 minut před krtkovský vystoupením se slovy. Ahoj, tady o sobě něco napiš, na netu jsem nic nenašel, podat mi papír se třemi otázkami : Název? Něco o sobě? Web?, je přinejmenším nevhodné, protože před vystoupením se člověk chce soustředit na samotný koncert a vypisování toho co by chtěl, aby lidé věděli, je doopravdy NA HOVNO.

Díky zvukařům na scéně, nebylo nutné Miloše využít více než 2 minuty a za tak malý čas se toho pokazit až tak moc nedá. Nic méně. Ozvučit jednu kytaru a zpěv je daleko horší, než třeba takovou Bujabézu.

Bylo mi divné, že pan Keler na netu nic nenašel a tak jsem zkusil - GOOGLE – MONTY – první stránka dva odkazy na profil písničkáře. Zkusil jsem to ještě jinak: GOOGLE – PÍSNIČKÁŘ MONTY – několik tisíc odkazů.  Miloš má asi jiný internet.

Hodně bych vyzdvihnul i Milošovu pozornost, která spočívala v tom, že seděl vedle jeviště a bavil se s kamarády. Nic proti tomu, všechno je v největším pořádku, ale psát pak články o kapelách, které zrovna vystupovaly? Miloši, ruku na srdce, doopravdy jsi byl tak pozorný, že můžeš hodnotit?

Jak jsem již napsal. Není lehké celý den stát na pódiu a uvádět kapely. Je to dřina nelidská a proto, není dobré vyčítat moderátorovi, že si o kaple, která ho vůbec nezajímá, nic nezjistil. A tak by se muzikanti měli postarat o to, aby se k moderátorovi dostalo dosti informací. A já jsem to udělal.

Podstatná část kapely ZHASNI, musela předčasně z rodinných důvodů odjet. A jak na sviňu vyhráli krtka a dostali recitál navíc. Protože jsme se ZHASÍNAČI kamarádi, jsem kmotrem jejich CD a několikrát jsme si vyzkoušeli společně hrát jejich písně, domluvili jsme se, že je v jejich koncertíku podpořím. Takto jsme to vysvětlili i panu moderátorovi panu Kelerovi. A jak to skončilo?

„Kapela Zhasni, Kuba Horák, Michal Vaněk a … Monty – ten už neví co pro ty Krtky udělat“. Potom přišla zcela zbytečná přestřelka urážek, která musela posluchače doopravdy „potěšit“.

A teď ještě osobněji…
Miloši, o mě tady vůbec nejde. Já vyrostl na rockové a punkové scéně. Dokonce mě uváděl punkáč s osmi kily železa v uších, ústech a nosu… slovy „… a ten tlustý č***k“ protože si kapelu pamatoval, ale na moje jméno si prostě nevzpomněl.
Spíše si říkám, zdali si tvou nemilosrdnou kritiku a hlavně přístup zaslouží kapely, neošlehané větrem hudebních vod. Když už jsem mluvil o té Bujabéze, tak podle mě jejich deska, nápaditost pro nezvyklé harmonie si zaslouží spíše podpořit, než shodit. Možná zůstat nestranný je také cesta. Nemyslíš?...

 

 

 

 

 

Kontakt

Country club Halenkovice

countryclub.halenkovice@seznam.cz

Halenkovice 617, 763 63

Vyhledávání

Jak si znázornit všechny články na jednu stránku ?

Odrolujete až na spodní část stránky a klikněte na  "Všechny články"

Rychlá orientace na stránkách ?

Vpravo nahoře klikni na odkaz "mapa stránek"

Již jsme i na Facebooku, zařaďte se mezi naše přátele a zprostředkujte stránky i Vašim kamarádům 

Všimněte si možnosti chatovat při prohlížení webu, jak čti Zde

 

Country club Halenkovice - vaše brána do světa hudby, spuštěno 10. dubna 2010 ©

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode

Přístupy na web počítáme od 26. dubna 2010