Poslouchat country znamená žít country . . .

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž . . .

20.12.2011 11:30

Na koncert Traperů s Robertem Křesťanem jsem se vcelku těšil. Shlédl jsem je v tomto projektu již loni a tak jsem si řekl, že to nebude špatné zopakovat. Když pořadatel (RUDOLF ŠVAŘÍČEK, Cestovní kancelář LIVINGSTONE) návdavkem sliboval hosta Žofku Kabelkovou a dále přednášku o dobývání krásných hor  . . .  viz pozvánka v závěru článku a to vše za 120 Kč vstupného, řekl jsem si, že si to nenechám ujít, byť pořadatele, coby organizátora hudebních akcí, moc neznám. Asi mě měla varovat již dobře utajená propagace celé akce, na koncert Traperů s Robertem Křesťanem by se ve Zlíně jistě našlo dost zájemců, pokud by o koncertu měli tušení a to i přes skutečnost, že v daný den a čas o 400 m dále v Zelenáčově šopě koncertovala zlínská legenda AG Flek. Na nabídku jsem v podstatě narazil náhodou, upozorněním kamaráda, a tak jsem pozval na koncert i čtenáře tohoto webu.

A včera s patřičným předstihem vyrazil do Zlína (cca 25 km) abych zaparkoval a včas přišel. Druhým zádrhelem akce byla skutečnost, že najít místo dění nebylo tak jednoduché. I když zlínský zámek není nijak rozložitý, přesto je to bývalé panské sídlo s řadou místností, poschodí a vchodů. Když jsem k zámku přišel tím nejběžnějším způsobem, z parku od náměstí, o akci nikde ani vidu ani slechu. Vzhledem k tomu, že na webu tato informace taktéž nebyla k dispozici (asi věta – vchod na prezentaci je z nádvoří zámku dveřmi do prvního patra, se zdála pořadateli zbytečně zatěžující jeho webovou pozvánku), nezbylo než zámek postupně obejít dokola a vyzkoušet všechny vchody a posléze vniknout i na nádvoří, aby jedny z osvětlených dveří daly naději, že jsem asi správně. Jestli si myslíte, že alespoň zde viselo na dveřích něco jako, vítáme Vás, prezentace se koná v prvním patře, jste na omylu. Davy se zde taktéž nehrnuly, zeptat se nebylo koho, ale odvážnému štěstí přeje a tak jsem vnikl do útrob zámku a doufal, že nikde nespustím alarm. Výstupem na první poschodí, kde za zpolazavřenými dveřmi seděla paní středního věku, před sebou kovový trezorek a ceduličky o vstupném, jsem zajásal. Našel jsem vstup na akci a ani to netrvalo tak dlouho a navíc si obešel zámek ze všech stran a připomněl si jeho někdejší slávu.

U vchodu mne ale čekalo třetí překvapení. Po několika různě formulovaných dotazech, když na první jednoduchou otázku jsem dostal odpověď, mne se na nic neptejte, já tu jenom prodávám lístky – problém byl, že zeptat se někoho jiného nebylo možné, neb nikdo jiný zde nebyl – jsem se dozvěděl, že přednáška se koná od 18,00 hodin za samostatné vstupné a koncert pak od 20,00 hodin za avizované vstupné na jiném místě zámku. Po položené otázce kde, padla volba na zámeckou sklepní vinárnu. Jelikož jako bývalého zlíňáka mne prostory zámku vždy v minulosti přitahovaly – jednalo se o nejprestižnější prostory ve Zlíně, kde se dalo dobře pojíst a strávit chvíle se značkovými víny, trochu jsem se vylekal. Při představě, že by se měl koncert konat v onom sklepení, dobrém pro archivaci vín a to jak svoji teplotou, tak prostorovými dispozicemi, jsem jen nevěřícně kroutil hlavou. Nakonec se vše vysvětlilo, koncert se měl konat v prostorách bývalé zámecké kavárny.

Skutečnost, že jednoduché informace nebyl organizátor schopen naformulovat do své pozvánky na webu a pak ani poučit zainteresované lidi a prostory označit, ve mne hlodající pochybnosti otevřely naplno. A tak jsem se šel podívat, je-li tedy pravda, že koncert bude v bývalé kavárně, kde se ale vcházelo úplně z druhé strany zámku. Nelenil jsem a zámek znovu obešel. Kdysi reprezentativní vchodové dveře a předsálí byli zevnitř polepeny plakáty a to takovým způsobem, že jsem zprvu nabyl dojmu, že se zde maluje a snažil se vstoupit. Ale bylo zavřeno, to mne ale již nepřekvapilo. Na dveřích visela rukou psaná info, že koncert Traperů bude od 20,00 hodin, zmínka o Žofce ani náhodou. Než jsem stačil odejít, vykoukla zpoza dveří slečna či mladá paní a sdělila, že ano, koncert se koná, ale vchod bude z nádvoří, ať si nedělám starosti, že se otevřou (asi tajné dveře) a budu vpuštěn dovnitř.

Vypravil jsem se tedy opět kolem celého zámku a dostal se zpět, kde jsem byl již předtím. Cestou potkal několik přátel, kteří na koncert vyrazili na základě mé pozvánky a dozvěděl se jejich story s hledáním místa. O utajenosti akce pak přidali svoji zkušenost, když přijeli z 30 km vzdálené spádové obce a chtěli zhlédnout i výstavu  Šangri-la, když již do toho Zlína jedou, ale narazili jen na zavřené dveře (bylo pondělí, a v tyto dny se výstavy nekonají – jejich chyba), ale zároveň i pracovnice kolem výstavy o večerní akci nevěděly zhola nic.

Vrátili jsme se společně k „pokladně“ a radili se co dál, a tak trochu se i dívali (znáte to, když někde přijdete, stačí se jen dívat a obrázek Vám zpravidla vypadne sám). Za deset minut našeho pobytu zde přišlo několik lidí na přednášku (koncert je nezajímal, vstupenku na něj si nekupovali) a jelikož šli na poslední chvíli, asi věděli přesně kam jdou a jak to zde „chodí“ z dřívějších akcí. Také pan organizátor (RUDOLF ŠVAŘÍČEK) se jednou mihl kolem pokladny, ale paní pokladní s info nepomohl (např. na dotaz, bude-li možno během koncertu koupit na sále nějaké občerstvení se dotazující opět nic nedozvěděl), a výraz pana organizátora jednoznačně prozrazoval – já nic, já muzikant, co se tak blbě ptáte, to jste tu poprvé?

Nu a jak to dopadlo? Po této zkušenosti jsem zcela podvědomně získal přesvědčení, že Žofka nebude, Trapeři přijedou v okleštěné sestavě a bez Roberta a v nevytopeném sálečku budu sám a další dva. A že bych si třeba koupil čaj, to asi nehrozilo. A na takovýto koncert jsem neměl vůbec chuť čekat. Takže jestli se hrálo a bylo fajn, to se musíte zeptat někoho jiného. Já jsem ze zámku odešel o 400 metrů dále, vytopená hospůdka, plný dům a krásná muzika AG Fleku.

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž . . . V době, kdy všichni bojují za každého návštěvníka, se chovat k lidem, kteří přijeli na akci 25 – 30 km ze spádových obcí tímto až urážejícím a nedůstojným způsobem, to hovoří samo za sebe. Nebudu zjišťovat spojení pana Švaříčka s kanceláří LIVINGSTONE ani zjišťovat, co bránilo tomu dát na web správné informace a na počítači nechat vytisknout tři A4, které stačilo zavěsit na tři místa. Možná k tomu měl své důvody, své problémy. Já vím jen jedno, penízky, které měly skončit v kasičce na zámku skončily v jiné kasičce.

A kapela Trapeři, Rober či Žofka? Jestli koncert opravdu proběhl, vůbec jim ho nezávidím, ale možná se mýlím. Nebudu to prověřovat (nakonec koncert nebyl u DT a RK avizován, což v loňském roce a počátkem letošního na jejich webu bylo). Žofka koncert avizovala.

Pro dodržení objektivity dokládám webovou pozvánku, která se na akci objevila na stránkách LIVINGSTONE.

Cituji pozvánku  . . .

Nedozírná bílá pláň, dokola jen sníh a obloha dvou barev - bílá a modrá. Zima útočí všude. Výstup na nejchladnější horu světa Mt. Vinson, navíc výstup na nejkrásnější horu Antarktidy, Shin. Ve stanu mínus čtyřicet má k vánoční idyle daleko... Stavění sněhuláka v liduprázdné pustině.

Vánoční koncert :Trapeři, legendární brněnská skupina ze sedmdesátých let minulého století - první kapela Roberta Křesťana - ožije v novém obsazení na výjimečném koncertě.

Hostem je písničkářka Žofie Kabelková

Začátek 18,00 hodin, zámek Zlín,

Vstupné: 120 Kč; vstupenky v prodeji bezprostředně před akcí na místě

Konec citace . . .

Původně jsem chtěl zajít na přednášku ERICHa VON DÄNIKENa, kterou zde avizují na leden, ale mám strach, že bych „megastar světových záhad“ zaskočil dotazem, proč to nefunguje, když stačí tak málo.

hezký den všem přeje Berry

PS: znovu jsem si prošel web na který odkazuji (web kde byla původní pozvánka) a na jiných místech (příspěvcích) info nakonec našel (konkrétně na třech různých místech a příspěvcích), takže, kdo hledá, ten najde? - ale máme čas hledat, někteří asi jo, takže opravuji, na webu je skutečně informace, že přednášky se konají od 18,00 hodin za 50 Kč, a koncert bude od 20,00 hodin - moje chyba - můj čas - mé peníze!!

Nehledáš, nečteš, nevíš . . . dobře ti tak, Berry

 

 

Kontakt

Country club Halenkovice

countryclub.halenkovice@seznam.cz

Halenkovice 617, 763 63

Vyhledávání

Jak si znázornit všechny články na jednu stránku ?

Odrolujete až na spodní část stránky a klikněte na  "Všechny články"

Rychlá orientace na stránkách ?

Vpravo nahoře klikni na odkaz "mapa stránek"

Již jsme i na Facebooku, zařaďte se mezi naše přátele a zprostředkujte stránky i Vašim kamarádům 

Všimněte si možnosti chatovat při prohlížení webu, jak čti Zde

 

Country club Halenkovice - vaše brána do světa hudby, spuštěno 10. dubna 2010 ©

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode

Přístupy na web počítáme od 26. dubna 2010