Poslouchat country znamená žít country . . .

Jiří Míža

06.08.2010 07:41

 

Nejúspěšnějším soutěžícím letošní Zahrady by mohl být vyhlášen bluesman, rodák z Ostravy, nyní žijící ve Staré Vsi u Rýmařova, Jiří Míža. Jiří Míža získal druhé místo v kategorii Písničkáři a dua (435 hlasů), ale hlavně Krtka od redakce časopisu Folk. Na Zahradě soutěžil popáté.

Jirko, za prvé gratulace ke skvělým výsledkům. Co jste tomu říkal?

Předpokládám, že otázka je vznesena na ty výsledky a ne na ty gratulace. Ty byly ostatně potěšující a mnohdy i milé. Hodnotit vlastní výsledky však nechávám na druhé, nicméně si myslím, že jsem dostatečně sebekritický. A možná až moc. Ale jako i jiní jsem rád, když se práce zúročí.

 

Drtivá většina soutěžících je o generaci mladší, cítíte nějak tento generační rozdíl?

S tím problém nemám a snad ani ti mladší anebo jsem si nevšiml. Držím se toho, že: „věk není zásluha.“ Rozdíly jsou jen v množství životních zkušeností.

První tři ve vaší kategorii písničkářů jsou z Moravskoslezského kraje. Čím to?

Jednoduchá odpověď. Líbili se. A proč? Zahráli to, co se lidí nejvíce dotklo.

Čeho si ceníte víc: druhého místa od diváků nebo Krtka od redakce časopisu Folk?

Jsem rád, že se to moje hraní letos líbilo takovému množství lidí a skončil jsem druhý. Jenže je dnes doba, kdy se počítá jen to – být první. Takže ten Krtek o prsa vede.

Sledoval jste soutěž? Měl jste nějaký svůj tip?

Letos mi tip nevyšel. Myslel jsem, že budou lidé slyšet více na Montyho. Více se však líbili Sova - Slamák. Ale nakonec, vyšlo to, jak nejlíp mohlo a myslím si, že si nezávidíme.

Zahrál jste si na Zahradě i mimo pódiové recitály?

Nejsem ambiciózní exhibicionista, tak se jen rozcvičím před samotným hraním a jdu na to. No, popravdě, trochu zamachruju před pořadateli na hřišti a pak jdu teprve na to.

Koho jste si na Zahradě s chutí poslechl a případně, koho jste si pro sebe objevil?

V pátek to byli mí kolegové, kteří vystoupili ve vzpomínce na Petra Kalandru. Byl jsem rád, že Hluční sousedé postoupili o kus dál a dobře jim to hrálo. (Znám je ještě coby duo.) Taky Sovu – Slamáka, i když jejich věci znám, byť bez bicích, To bylo s tou chutí. Pak běžný poslech ostatního.

Kde vás mohou diváci během festivalové sezóny slyšet?

Tak podle množství nabídek ke hraní to je snadné. V telefonu nebo na internetu.

Je něco na co jsem se vás nezeptal a chtěl byste vzkázat divákům?

 

Ano. CD začnu točit asi na konci října, takže na Zahradě 2011 by mělo být k dispozici. Počítám i s umístěním něčeho malého na bandzone.cz, kde je přece jen lepší kontakt s posluchači, a to během prázdnin.

Kontakt

Country club Halenkovice

countryclub.halenkovice@seznam.cz

Halenkovice 617, 763 63

Vyhledávání

Jak si znázornit všechny články na jednu stránku ?

Odrolujete až na spodní část stránky a klikněte na  "Všechny články"

Rychlá orientace na stránkách ?

Vpravo nahoře klikni na odkaz "mapa stránek"

Již jsme i na Facebooku, zařaďte se mezi naše přátele a zprostředkujte stránky i Vašim kamarádům 

Všimněte si možnosti chatovat při prohlížení webu, jak čti Zde

 

Country club Halenkovice - vaše brána do světa hudby, spuštěno 10. dubna 2010 ©

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode

Přístupy na web počítáme od 26. dubna 2010