Poslouchat country znamená žít country . . .

Chlumecký guláš, navařeno a servírována tato reportáž

22.09.2011 10:49

Objevila se na stránkách bgcz.net, přináším v neupravovaném znění, cituji . . .  

 

Už 23 ročníků má za sebou festival v Chlumci u Ústí nad Labem - Chlumecký guláš, který se nese ve stylu F & T & C & BG... Za letošním ročníkem, jakož i za všemi minulými, se ohlíží Jan Moucha, člen nově sestavené bluegrassové formace Monokl...
 
Chlumecký guláš 2011
 
Víte, s tímhle festivalem jsem toho zažil už opravdu hodně. On se narodil v minulém století, přesně před třiadvaceti lety, a to díky nadšencům z Trampské unie v Chlumci. V těch dobách dávno minulých mi bylo právě 17 let a do Chlumce jsem na první ročník tohoto festivalu přivedl svou skupinu Adept-country. Byli jsme vůbec první vystoupivší skupinou a pamatuji si, že na festival jsme přijeli autobusem městské hromadné dopravy. U vstupu do areálu nás přivítaly rozzářené a odhodlané tváře pořadatelů, z nichž mnozí z nich se za ty roky stali mými přáteli…
 
Odhodlání a nadšení všech kolem Pepíka Pulcharta vydrželo dlouhé roky a festival si získal velmi slušné renomé. Vrcholu dosáhl někde mezi roky 1998 - 2001. To byly opravdu velmi povedené ročníky a na tomto festivalu, který byl dlouhé roky programově dvoudenní, se diváci dočkali opravdu zvučných kapel a interpretů…
 
Ani už přesně nevím, kolik „zářezů na pažbě“ mám v pozici účinkujícího a kolik v roli moderátora festivalu… Pravdou je, že postupem času, kdy bylo stále těžší a těžší shánět finance na festival, dostal se tento, jak už to bývá, do určité krize, či křeče a zdálo se, že festival umře… Neumřel. Všem nadšencům z týmu pořadatelů se podařilo uspořádat výroční 20. ročník a následně, po tomto 20. ročníku, jsem byl osobně přesvědčen, že s Gulášem bude ámen… Jak jsem rád, že jsem se mýlil….
 
Letos jsem na festivalu účinkoval po více jak devíti letech s celou tou historií na hřbetu. Byl to pro mne zvláštní a krásný návrat, ale třeba náš basák Pavel, ten byl taky plný emocí… Čekal 23 let na to, aby si Guláš užil jako muzikant… V areálu jsem potkával staré známé tváře… Ano, doslova. Všichni jsme jaksi zestárli, ale jak jsem s nimi hovořil, cítil jsem, že duší, tam uvnitř, jsme zůstali mladí…
 
Oproti ročníkům, jak je pamatuji, pořadatelé zmenšili scénu cca tak pro 300 až 500 lidí, což byl určitě krok správným směrem, neboť celý areál, byť takto malý, působil velice útulně. Všude a ke všemu bylo blízko…
 
Monokl – naše nově založená bluegrassová kapela, pustila do lidí svůj autorský bluegrass a ačkoliv jsme hráli až kolem 23.30 hodiny, zůstalo v hledišti ještě dost lidí a vytvořili nám krásnou atmosféru… Z festivalu jsem odjížděl nad ránem a s dobrým pocitem… Nezbývá, než poděkovat všem divákům, kteří na letošní Guláš dorazili a zejména všem pořadatelům, kterým se podařilo tradici festivalu udržet…. Mezi ně patří i Martin Fridrich – banjista bluegrassového COPU, který, ač by jistě nemusel, prokazuje, že chceme-li udržet tradici festivalového hraní, chceme-li, aby se rodili další mladí muzikanti, chceme-li, aby náš žánr neumřel, nestačí pouze být dobrým a uznávaným hráčem - muzikantem, ale zejména člověkem, který pro muziku dělá i něco navíc… a pak, když se sejdou okolnosti, jak mají, se občas i něco podaří, jako se podařil letošní Guláš….
 
Těšme se na další ročník Guláše a kdo si to celoroční čekání bude chtít zkrátit, určitě může… Nenechte si ujít bluegrassový festival Chabařovická struna, který se bude konat 29. října 2011 v Chabařovicích. Tam se představí i náš a váš Monokl. 
 
Jan „Bánzo“ Moucha

Kontakt

Country club Halenkovice

countryclub.halenkovice@seznam.cz

Halenkovice 617, 763 63

Vyhledávání

Jak si znázornit všechny články na jednu stránku ?

Odrolujete až na spodní část stránky a klikněte na  "Všechny články"

Rychlá orientace na stránkách ?

Vpravo nahoře klikni na odkaz "mapa stránek"

Již jsme i na Facebooku, zařaďte se mezi naše přátele a zprostředkujte stránky i Vašim kamarádům 

Všimněte si možnosti chatovat při prohlížení webu, jak čti Zde

 

Country club Halenkovice - vaše brána do světa hudby, spuštěno 10. dubna 2010 ©

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

Přístupy na web počítáme od 26. dubna 2010