Poslouchat country znamená žít country . . .

Byl to Shane

07.03.2012 12:13

Příběh o pistolníkovi, který vzal spravedlnost do svých rukou. Pamatuji si na tu píseň velmi přesně i na onen charismatický hlas Ladislava Vodičky (1931 – 1999), který celý příběh odzpíval a odvyprávěl. Přiznám se, že s ohledem na můj věk i dobu ovlivňenou celou řadou indiánek Karla Maye či westernů, mne ta píseň velmi oslovila a stála se stálicí v mém repertoáru písní hraných při ohníčcích na trampu, než jsem velmi dlouhý text částečně zapomněl a tím pádem přestal hrát.

Celou záležitost mi připomněla opět píseň, kterou zahrála Pavlína Jíšová ve svém pořadu Folková Jíška (v celé stopáži 30 minut se objevuje i celá řada dalších, trampských písní osvědčených historií). Byl to Shane slyším ještě teď.

Desky Ladislava Vodičky mám ve svém archivu, ikdyž dnes je již moc neposlouchám, neb té muziky kolem je tolik . . .  no ale Pavlína mne zase nabudila a tak asi trochu povzpomínám. Láďa Vodička byl v šedesátých letech určitě zajímavou postavou a kdo znáte historii té doby víte, že nebyl jen zpěvákem, ale ovlivnil ve své tvorbě řadu dalších . . .

Western Shane jsem měl možnost vidět až mnohem později, když padla ona železná opona a internet se rozmohl, neb je to film z doby již hodně staré (1953). Od té doby se western dále vyvíjel a natočily se filmy mnohem kvalitnější a výpravnější.

Ale Shane byl jen jeden . . .   

Kontakt

Country club Halenkovice

countryclub.halenkovice@seznam.cz

Halenkovice 617, 763 63

Vyhledávání

Jak si znázornit všechny články na jednu stránku ?

Odrolujete až na spodní část stránky a klikněte na  "Všechny články"

Rychlá orientace na stránkách ?

Vpravo nahoře klikni na odkaz "mapa stránek"

Již jsme i na Facebooku, zařaďte se mezi naše přátele a zprostředkujte stránky i Vašim kamarádům 

Všimněte si možnosti chatovat při prohlížení webu, jak čti Zde

 

Country club Halenkovice - vaše brána do světa hudby, spuštěno 10. dubna 2010 ©

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode

Přístupy na web počítáme od 26. dubna 2010